Passa al contingut principal

10 raons per estar a les xarxes socials


Sovint en el món de les petites i mitjanes empreses i d'algunes institucions, alguns dels seus directius saben que cal estar a les xarxes socials de la mateixa manera que saben que es necessita el correu electrònic i tenir una web, però desconeixen quin és el seu potencial i els pros i els contra d'estar en elles.
Quan ofereixo els meus serveis de community manager a empreses i institucions, els hi redacto un informe que ve encapçalat per aquest decàleg de les raons per les quals jo crec que han d'estar a les xarxes socials (com tot, probablement hi hagin més raons...): 
  1. Per estar connectats més directament, ràpidament i sense distorsions amb les persones interessades en que els hi arribi la informació pública que generi una empresa o institució sobre el servei que ofereix, el producte que ven, o la marca...
  2. Pel saber que es diu de la empresa a les xarxes socials més importants i populars (Facebook i Twitter) per tal d'obtenir informació de la reputació de la empresa o institució i detectar aspectes positius o negatius de la mateixa.
  3. Per evitar que tercers suplantin la nostra identitat i perfil d'empresa o institució a les xarxes i no controlar la imatge de la mateixa a la xarxa. Cal recordar que donar-se d'alta a xarxes com Facebook i Twitter és gratuït i no es demana cap comprovació d'identitat. Aquesta situació pot generar informació falsa a la xarxa que sigui absolutament incontrolable.
  4. Per donar resposta a la necessitat d'interelacció i de proximitat amb la comunitat virtual existent dels usuaris o clients dels serveis o productes de la empresa o institució.
  5. Per utilitzar-les estratègicament en crear una bona reputació, vendre o oferir serveis.
  6. Per amplificar l'imatge de marca o corporativa de la empresa d'una forma viral i amb baix cost econòmic.
  7. Per fer que els demés parlin positivament de la empresa o institució a la xarxa. Es important nodrir i cuidar als bloggers que parlin de les temàtiques relacionades amb la empresa i la institució; això ajuda a millorar la reputació digital a la xarxa i a internet.
  8. Perquè 12.888.200 persones utilitzen Facebook activament a Espanya (febrer de 2011). Això significa que el 28.04 % de la població total d'Espanya (48.351.532) son usuaris de Facebook que és la xarxa social més popular (1). I un 14% dels internautes espanyols també utilitzen Twitter (2).
  9. Perquè l'actual tecnologia de la telefonia mòbil permet accedir massivament a les xarxes socials en tot moment i a tot arreu. Les xarxes socials Facebook, Tuenti, Youtube i Twitter són les més consultades a través de mòbil (2).
  10. Per potenciar la web corporativa, enllaçant les informacions que interessin a la comunitat virtual dels perfils que es tinguin a la xarxa. 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El vídeo-flyer, el vídeo més efectiu a les xarxes socials

Tothom sap que és un flyer... Aquell paperet que algú ens dona i que moltes vegades llencen, o que apareix a les nostres bústies o als parabrises dels nostres cotxes. Probablement sigui l'eina de màrqueting of-line més popular i de menor cost existent. I la que a la vegada pot funcionar molt o no pot funcionar gens per aconseguir els nostres objectius de promocionar un producte o servei. Però en la Era d'Internet, els humans passem molta estona davant d'un mòbil, tablet o ordinador consultant les nostres xarxes socials. És probablement la nostra principal eina d'esbarjo i diversió. I això ja fa molt de temps que les empreses i alguns organismes estan aprofitant per arribar els seus productes, serveis o events. Segons les darreres dades, Facebook i Instagram son les xarxes més utilitzades amb major implantació en la nostra òrbita europea i occidental. I en el cas d'organismes i institucions, especialment les oficials, encara hi ha la dinàmica d'encarreg

“Els Misteris de Can Palós”, un documental produït per El Marge Comunica.

El documental ha estat dirigit per en Xavier Sánchez, CEO de El Marge Comunica i alhora estudiós local de Sant Boi i actual vice president de la Rutlla, centre d’estudis santboians. En “Els misteris de Can Palós” s’explica els enigmes i les diferents troballes arqueològiques d’aquesta petita masia del sege XVIII, així com va ser la seva rehabilitació i l’ús actual que te aquest edifici com a aula de natura.     El relat del documental comença explicant que l’any 2016, uns humils -i alhora misteriosos- maons del segle XVIII de la masia de Can Palós, dipositats en el Museu de Sant Boi de Llobregat , van formar part de la ambiciosa exposició temporal “D'obra. Ceràmica aplicada a l'arquitectura” , exposada i impulsada pel Museu del Disseny de Barcelona . De fet, el documental ha comptat en el seu rodatge amb la col·laboració del Museu del Disseny de Barcelona, així com del Museu de Sant Boi, l’ Arxiu Històric Municipal de Sant Boi i dels Minyons Escoltes i Guies de Catalunya que

10 consejos para utilizar a testadores "influencers" en marketing a cambio de producto

De sobras es conocida la importancia de los llamados “influencers” como herramienta efectiva de marketing. Pero existe otro tipo de “influencers” que son los testadores de producto cuyas pruebas y valoraciones pueden ayudar a decantar la balanza en la compra de un modelo o marca. Los test de producto que se publican en una web, blog o en una red social -a parte de ayudar a influir a un consumidor- facilitan en el ámbito de Internet un contenido que genera los llamados “backlinks” (los enlaces que recibe una página web desde otras páginas web) y que ayudan al posicionamiento orgánico en buscadores como Google. Evidentemente, si el responsable de márketing on-line dispone de un buen presupuesto, puede encontrar webs profesionales especializadas que ofrecen un servicio completo para generar un buen artículo con calidad (copy, fotografía, vídeo y modelos-figurantes). Aunque esta fórmula profesionalizada de test tiene ciertas garantías de éxito, también es verdad que hay muchos cons