Sovint en el món de les petites i mitjanes empreses i d'algunes institucions, alguns dels seus directius saben que cal estar a les xarxes socials de la mateixa manera que saben que es necessita el correu electrònic i tenir una web, però desconeixen quin és el seu potencial i els pros i els contra d'estar en elles.
Quan ofereixo els meus
serveis de community manager a empreses i institucions, els hi
redacto un informe que ve encapçalat per aquest decàleg de les
raons per les quals jo crec que han d'estar a les xarxes socials (com tot, probablement hi hagin més raons...):
- Per estar connectats més directament, ràpidament i sense distorsions amb les persones interessades en que els hi arribi la informació pública que generi una empresa o institució sobre el servei que ofereix, el producte que ven, o la marca...
- Pel saber que es diu de la empresa a les xarxes socials més importants i populars (Facebook i Twitter) per tal d'obtenir informació de la reputació de la empresa o institució i detectar aspectes positius o negatius de la mateixa.
- Per evitar que tercers suplantin la nostra identitat i perfil d'empresa o institució a les xarxes i no controlar la imatge de la mateixa a la xarxa. Cal recordar que donar-se d'alta a xarxes com Facebook i Twitter és gratuït i no es demana cap comprovació d'identitat. Aquesta situació pot generar informació falsa a la xarxa que sigui absolutament incontrolable.
- Per donar resposta a la necessitat d'interelacció i de proximitat amb la comunitat virtual existent dels usuaris o clients dels serveis o productes de la empresa o institució.
- Per utilitzar-les estratègicament en crear una bona reputació, vendre o oferir serveis.
- Per amplificar l'imatge de marca o corporativa de la empresa d'una forma viral i amb baix cost econòmic.
- Per fer que els demés parlin positivament de la empresa o institució a la xarxa. Es important nodrir i cuidar als bloggers que parlin de les temàtiques relacionades amb la empresa i la institució; això ajuda a millorar la reputació digital a la xarxa i a internet.
- Perquè 12.888.200 persones utilitzen Facebook activament a Espanya (febrer de 2011). Això significa que el 28.04 % de la població total d'Espanya (48.351.532) son usuaris de Facebook que és la xarxa social més popular (1). I un 14% dels internautes espanyols també utilitzen Twitter (2).
- Perquè l'actual tecnologia de la telefonia mòbil permet accedir massivament a les xarxes socials en tot moment i a tot arreu. Les xarxes socials Facebook, Tuenti, Youtube i Twitter són les més consultades a través de mòbil (2).
- Per potenciar la web corporativa, enllaçant les informacions que interessin a la comunitat virtual dels perfils que es tinguin a la xarxa.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada