Dissenyar la imatge corporativa d'una empresa o d'una institució sempre és un exercici de síntesi. L'objectiu és sempre arribar a l'ànima de que es vol representar mitjançant un símbol o un logotip. I no sempre és fàcil; s'ha de parlar molt amb el client, s'ha d'investigar i s'ha de fer una anàlisi acurat perquè és una de les decisions més importants que prenc una empresa: quina ha de ser la seva imatge que la representi en la societat.
I un dels projectes més interessants que he realitzat ha estat el de la imatge corporativa de la
Fundació Sigea, una fundació que neix l'any 2005 a partir de l'Associació Sigea, creada l'any 1994 a Viladecans. L'objectiu de la fundació és principalment el de promoure i difondre activitats d'educació ambiental, educació patrimonial i educació pels valors de la humanitat. En l'actualitat, la fundació també realitza tasques de promoure el turisme de proximitat (podreu trobar més informació a la seva web www.fundaciosigea.org).
 |
Carpeta corporativa de la Fundació Sigea |
Gràficament, es va treballar en la recerca d'un símbol que fusionés les activitats abans esmentades a través d'un símbol. La educació ambiental es va representar amb dos fulles, el patrimoni històric amb una columna dòrica i els valors de la humanitat, amb la summa dels dos elements abans esmentats que recordés la filosofia classicista. La tipografia escollida va ser la
Frutiger, per aportar una neutralitat i netedat amb significació de qualitat. En el manual d'imatge corporativa es va desenvolupar l'aplicació en papereria comercial, en una carpeta i en la rotulació dels vehicles de la fundació.
 |
Estudi tipogràfic i de color |
 |
Papereria bàsica comercial |
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada