Passa al contingut principal

Imatge corporativa de la Fundació Sigea

Dissenyar la imatge corporativa d'una empresa o d'una institució sempre és un exercici de síntesi. L'objectiu és sempre arribar a l'ànima de que es vol representar mitjançant un símbol o un logotip. I no sempre és fàcil; s'ha de parlar molt amb el client, s'ha d'investigar i s'ha de fer una anàlisi acurat perquè és una de les decisions més importants que prenc una empresa: quina ha de ser la seva imatge que la representi en la societat. 

I un dels projectes més interessants que he realitzat ha estat el de la imatge corporativa de la Fundació Sigea, una fundació que neix l'any 2005 a partir de l'Associació Sigea, creada l'any 1994 a Viladecans. L'objectiu de la fundació és principalment el de promoure i difondre activitats d'educació ambiental, educació patrimonial i educació pels valors de la humanitat. En l'actualitat, la fundació també realitza tasques de promoure el turisme de proximitat (podreu trobar més informació a la seva web www.fundaciosigea.org).

Carpeta corporativa de la Fundació Sigea
Gràficament, es va treballar en la recerca d'un símbol que fusionés les activitats abans esmentades a través d'un símbol. La educació ambiental es va representar amb dos fulles, el patrimoni històric amb una columna dòrica i els valors de la humanitat, amb la summa dels dos elements abans esmentats que recordés la filosofia classicista. La tipografia escollida va ser la Frutiger, per aportar una neutralitat i netedat amb significació de qualitat. En el manual d'imatge corporativa es va desenvolupar l'aplicació en papereria comercial, en una carpeta i en la rotulació dels vehicles de la fundació.

Estudi tipogràfic i de color

Papereria bàsica comercial

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El vídeo-flyer, el vídeo més efectiu a les xarxes socials

Tothom sap que és un flyer... Aquell paperet que algú ens dona i que moltes vegades llencen, o que apareix a les nostres bústies o als parabrises dels nostres cotxes. Probablement sigui l'eina de màrqueting of-line més popular i de menor cost existent. I la que a la vegada pot funcionar molt o no pot funcionar gens per aconseguir els nostres objectius de promocionar un producte o servei. Però en la Era d'Internet, els humans passem molta estona davant d'un mòbil, tablet o ordinador consultant les nostres xarxes socials. És probablement la nostra principal eina d'esbarjo i diversió. I això ja fa molt de temps que les empreses i alguns organismes estan aprofitant per arribar els seus productes, serveis o events. Segons les darreres dades, Facebook i Instagram son les xarxes més utilitzades amb major implantació en la nostra òrbita europea i occidental. I en el cas d'organismes i institucions, especialment les oficials, encara hi ha la dinàmica d'encarreg

“Els Misteris de Can Palós”, un documental produït per El Marge Comunica.

El documental ha estat dirigit per en Xavier Sánchez, CEO de El Marge Comunica i alhora estudiós local de Sant Boi i actual vice president de la Rutlla, centre d’estudis santboians. En “Els misteris de Can Palós” s’explica els enigmes i les diferents troballes arqueològiques d’aquesta petita masia del sege XVIII, així com va ser la seva rehabilitació i l’ús actual que te aquest edifici com a aula de natura.     El relat del documental comença explicant que l’any 2016, uns humils -i alhora misteriosos- maons del segle XVIII de la masia de Can Palós, dipositats en el Museu de Sant Boi de Llobregat , van formar part de la ambiciosa exposició temporal “D'obra. Ceràmica aplicada a l'arquitectura” , exposada i impulsada pel Museu del Disseny de Barcelona . De fet, el documental ha comptat en el seu rodatge amb la col·laboració del Museu del Disseny de Barcelona, així com del Museu de Sant Boi, l’ Arxiu Històric Municipal de Sant Boi i dels Minyons Escoltes i Guies de Catalunya que

La fiabilitat de les fonts d'Internet / La fiabilidad de las fuentes de Internet

Ja sigui per comoditat, o per rapidesa, o per abundància d'informació, s'accedeix cada vegada més a les fonts que proporciona l'Internet; doncs bé, aquest fet regenera constantment el debat sobre la fiabilitat del que es publica. Sense cap barrera tecnològica i econòmica, i a excepció dels casos de governs no democràtics de països com la Xina que encara apliquen la censura a la Xarxa, una bona part dels habitants del planeta poden accedir lliurament a tot tipus d'informació sense cap mena de filtre que ho impedeixi. Consegüentment,  també implica que qualsevol persona pugui dir, escriure o divulgar el que vulgui sobre qualsevol tema, incloent des de rumors malintencionats, notícies falses i elucubracions equivocades sense cap mena de rigor. Però també es pot trobar fonts "brillants, profundes, rigoroses i desbordants de passió i coneixements" (HERNÁNDEZ 2008) que proporcioni a l'usuari el que busca. En un increment exponencial i constant de les fonts q