Tots sabem que “el boca orella” o “el boca a boca” és la millor
publicitat per a qualsevol producte o servei. Què algú de confiança et
recomani quelcom és, per a la gran majoria de les persones, una certa
garantia de que allò “és bo”, te qualitat i dona resposta al que demanem
o necessitem.
En el segle XXI, “el boca orella” és, en aquests moments, a les xarxes
socials. És l'anomenada viralitat que desitgen i somnien els estrategues
del màrqueting de les grans marques i empreses: que sigui la mateixa
gent que recomani i així generi, de manera natural i creïble, una bona
reputació a Internet.
Tothom pot ser un generador de reputació -bona o dolenta- de un producte o servei. Però si hi ha un col·lectiu que les marques i empreses, a visió estratègica pel que fa al màrqueting on-line, son els anomenats “bloggers” o blocaires. Una autèntica legió de ciutadans que s'ha especialitzat el les més diverses temàtiques -alguns de manera honesta, desinteresada i amb qualitat, i altres no de manera tan honesta i desinteresada- que redacten articles en els seus blocs o “blogs” parlant positivament o negativament de tot. Alguns d'aquest blocaires tenen fidels seguidors que molt sovint saben qui és un blocaire honest i el que es nota que li han pagat per fer “la ola”.
Però el que està clar és que els bloggers poden ajudar molt als modestos: a les empreses petites, a les entitats, a les fundacions i a les petites administracions locals que no arriben ni a tenir petits pressupostos.
El passat novembre de 2012, vam tenir l'oportunitat de participar a la Trobada de Bloggers especialitzats en turisme i patrimoni que va organitza el Consell Comarcal de La Segarra, una comarca catalana plena d'atractius però molt desconeguda com a destí turístic de proximitat. La idea va partir de la conselleria de turisme d'aquest consell comarcal, que amb pocs recursos i a la col·laboració d'agents locals de turisme guiat, de la hostaleria i de la restauració, va oferir una trobada on els que vam participar vam fer un gran tast de la Ruta dels Castells de Sió de la Segarra durant dos intensos dies.
El resultat: Una repercussió inimaginable en els mitjans de comunicació locals i nacionals, una vintena d'articles escrits en diversos blocs i des de òptiques molt diverses que han augmentat el posicionament al cercador de Google, augmentat l'anomentat SEO de tot el que està relacionat amb el turisme en aquesta comarca. Generant-se també molts centenars de fotografies que van circular per a xarxes socials com Instagram, Facebook i Twitter... L'efecte i impacte han estat brutal i podríem dir que s'ha multiplicat per 20 tota la informació que es pot trobar de la Segarra i de la ruta dels castells de Sió.
Des de “el marge comunica”, la nostra aportació ha estat el fer circular una trentena de fotografies -molt cuidades- compartides al Instagram, Facebook i Twitter amb la etiqueta #lasegarrasio de les meravelles que van descobrir del impressionant patrimoni històric i natural d'aquestes terres. Però volíem fer una aportació més impactant per agrair la magnífica acollida i passió dels responsables de turisme de La Segarra: un vídeo gravat en alta definició (HD) amb una banda sonora d'alta qualitat com la que aporta les composicions del magnífic compositor Roger Subirana. Us convidem a visionar-ho i, si us ha agradat, a compartir-ho a les vostres xarxes socials.
“De la Pedra al Núvol”. Els castells del Sió de la Segarra from elmargecomunica.com on Vimeo.
Tothom pot ser un generador de reputació -bona o dolenta- de un producte o servei. Però si hi ha un col·lectiu que les marques i empreses, a visió estratègica pel que fa al màrqueting on-line, son els anomenats “bloggers” o blocaires. Una autèntica legió de ciutadans que s'ha especialitzat el les més diverses temàtiques -alguns de manera honesta, desinteresada i amb qualitat, i altres no de manera tan honesta i desinteresada- que redacten articles en els seus blocs o “blogs” parlant positivament o negativament de tot. Alguns d'aquest blocaires tenen fidels seguidors que molt sovint saben qui és un blocaire honest i el que es nota que li han pagat per fer “la ola”.
Però el que està clar és que els bloggers poden ajudar molt als modestos: a les empreses petites, a les entitats, a les fundacions i a les petites administracions locals que no arriben ni a tenir petits pressupostos.
El passat novembre de 2012, vam tenir l'oportunitat de participar a la Trobada de Bloggers especialitzats en turisme i patrimoni que va organitza el Consell Comarcal de La Segarra, una comarca catalana plena d'atractius però molt desconeguda com a destí turístic de proximitat. La idea va partir de la conselleria de turisme d'aquest consell comarcal, que amb pocs recursos i a la col·laboració d'agents locals de turisme guiat, de la hostaleria i de la restauració, va oferir una trobada on els que vam participar vam fer un gran tast de la Ruta dels Castells de Sió de la Segarra durant dos intensos dies.
![]() |
Castell de les Sitges que forma part de la ruta dels Castells de Sió de la Segarr |
El resultat: Una repercussió inimaginable en els mitjans de comunicació locals i nacionals, una vintena d'articles escrits en diversos blocs i des de òptiques molt diverses que han augmentat el posicionament al cercador de Google, augmentat l'anomentat SEO de tot el que està relacionat amb el turisme en aquesta comarca. Generant-se també molts centenars de fotografies que van circular per a xarxes socials com Instagram, Facebook i Twitter... L'efecte i impacte han estat brutal i podríem dir que s'ha multiplicat per 20 tota la informació que es pot trobar de la Segarra i de la ruta dels castells de Sió.
Des de “el marge comunica”, la nostra aportació ha estat el fer circular una trentena de fotografies -molt cuidades- compartides al Instagram, Facebook i Twitter amb la etiqueta #lasegarrasio de les meravelles que van descobrir del impressionant patrimoni històric i natural d'aquestes terres. Però volíem fer una aportació més impactant per agrair la magnífica acollida i passió dels responsables de turisme de La Segarra: un vídeo gravat en alta definició (HD) amb una banda sonora d'alta qualitat com la que aporta les composicions del magnífic compositor Roger Subirana. Us convidem a visionar-ho i, si us ha agradat, a compartir-ho a les vostres xarxes socials.
“De la Pedra al Núvol”. Els castells del Sió de la Segarra from elmargecomunica.com on Vimeo.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada