Passa al contingut principal

Les trobades de bloggers: una eina eficaç per millorar la reputació digital o on-line

Tots sabem que “el boca orella” o “el boca a boca” és la millor publicitat per a qualsevol producte o servei. Què algú de confiança et recomani quelcom és, per a la gran majoria de les persones, una certa garantia de que allò “és bo”, te qualitat i dona resposta al que demanem o necessitem. En el segle XXI, “el boca orella” és, en aquests moments, a les xarxes socials. És l'anomenada viralitat que desitgen i somnien els estrategues del màrqueting de les grans marques i empreses: que sigui la mateixa gent que recomani i així generi, de manera natural i creïble, una bona reputació a Internet.

Tothom pot ser un generador de reputació -bona o dolenta- de un producte o servei. Però si hi ha un col·lectiu que les marques i empreses, a visió estratègica pel que fa al màrqueting on-line, son els anomenats “bloggers” o blocaires. Una autèntica legió de ciutadans que s'ha especialitzat el les més diverses temàtiques -alguns de manera honesta, desinteresada i amb qualitat, i altres no de manera tan honesta i desinteresada- que redacten articles en els seus blocs o “blogs” parlant positivament o negativament de tot. Alguns d'aquest blocaires tenen fidels seguidors que molt sovint saben qui és un blocaire honest i el que es nota que li han pagat per fer “la ola”.

Però el que està clar és que els bloggers poden ajudar molt als modestos: a les empreses petites, a les entitats, a les fundacions i a les petites administracions locals que no arriben ni a tenir petits pressupostos.

El passat novembre de 2012, vam tenir l'oportunitat de participar a la Trobada de Bloggers especialitzats en turisme i patrimoni que va organitza el Consell Comarcal de La Segarra, una comarca catalana plena d'atractius però molt desconeguda com a destí turístic de proximitat. La idea va partir de la conselleria de turisme d'aquest consell comarcal, que amb pocs recursos i a la col·laboració d'agents locals de turisme guiat, de la hostaleria i de la restauració, va oferir una trobada on els que vam participar vam fer un gran tast de la Ruta dels Castells de Sió de la Segarra durant dos intensos dies.

Castell de les Sitges que forma part de la ruta dels Castells de Sió de la Segarr

El resultat: Una repercussió inimaginable en els mitjans de comunicació locals i nacionals, una vintena d'articles escrits en diversos blocs i des de òptiques molt diverses que han augmentat el posicionament al cercador de Google, augmentat l'anomentat SEO de tot el que està relacionat amb el turisme en aquesta comarca. Generant-se també molts centenars de fotografies que van circular per a xarxes socials com Instagram, Facebook i Twitter... L'efecte i impacte han estat brutal i podríem dir que s'ha multiplicat per 20 tota la informació que es pot trobar de la Segarra i de la ruta dels castells de Sió.

Des de “el marge comunica”, la nostra aportació ha estat el fer circular una trentena de fotografies -molt cuidades- compartides al Instagram, Facebook i Twitter amb la etiqueta #lasegarrasio de les meravelles que van descobrir del impressionant patrimoni històric i natural d'aquestes terres. Però volíem fer una aportació més impactant per agrair la magnífica acollida i passió dels responsables de turisme de La Segarra: un vídeo gravat en alta definició (HD) amb una banda sonora d'alta qualitat com la que aporta les composicions del magnífic compositor Roger Subirana. Us convidem a visionar-ho i, si us ha agradat, a compartir-ho a les vostres xarxes socials.



“De la Pedra al Núvol”. Els castells del Sió de la Segarra from elmargecomunica.com on Vimeo.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El vídeo-flyer, el vídeo més efectiu a les xarxes socials

Tothom sap que és un flyer... Aquell paperet que algú ens dona i que moltes vegades llencen, o que apareix a les nostres bústies o als parabrises dels nostres cotxes. Probablement sigui l'eina de màrqueting of-line més popular i de menor cost existent. I la que a la vegada pot funcionar molt o no pot funcionar gens per aconseguir els nostres objectius de promocionar un producte o servei. Però en la Era d'Internet, els humans passem molta estona davant d'un mòbil, tablet o ordinador consultant les nostres xarxes socials. És probablement la nostra principal eina d'esbarjo i diversió. I això ja fa molt de temps que les empreses i alguns organismes estan aprofitant per arribar els seus productes, serveis o events. Segons les darreres dades, Facebook i Instagram son les xarxes més utilitzades amb major implantació en la nostra òrbita europea i occidental. I en el cas d'organismes i institucions, especialment les oficials, encara hi ha la dinàmica d'encarreg

“Els Misteris de Can Palós”, un documental produït per El Marge Comunica.

El documental ha estat dirigit per en Xavier Sánchez, CEO de El Marge Comunica i alhora estudiós local de Sant Boi i actual vice president de la Rutlla, centre d’estudis santboians. En “Els misteris de Can Palós” s’explica els enigmes i les diferents troballes arqueològiques d’aquesta petita masia del sege XVIII, així com va ser la seva rehabilitació i l’ús actual que te aquest edifici com a aula de natura.     El relat del documental comença explicant que l’any 2016, uns humils -i alhora misteriosos- maons del segle XVIII de la masia de Can Palós, dipositats en el Museu de Sant Boi de Llobregat , van formar part de la ambiciosa exposició temporal “D'obra. Ceràmica aplicada a l'arquitectura” , exposada i impulsada pel Museu del Disseny de Barcelona . De fet, el documental ha comptat en el seu rodatge amb la col·laboració del Museu del Disseny de Barcelona, així com del Museu de Sant Boi, l’ Arxiu Històric Municipal de Sant Boi i dels Minyons Escoltes i Guies de Catalunya que

10 consejos para utilizar a testadores "influencers" en marketing a cambio de producto

De sobras es conocida la importancia de los llamados “influencers” como herramienta efectiva de marketing. Pero existe otro tipo de “influencers” que son los testadores de producto cuyas pruebas y valoraciones pueden ayudar a decantar la balanza en la compra de un modelo o marca. Los test de producto que se publican en una web, blog o en una red social -a parte de ayudar a influir a un consumidor- facilitan en el ámbito de Internet un contenido que genera los llamados “backlinks” (los enlaces que recibe una página web desde otras páginas web) y que ayudan al posicionamiento orgánico en buscadores como Google. Evidentemente, si el responsable de márketing on-line dispone de un buen presupuesto, puede encontrar webs profesionales especializadas que ofrecen un servicio completo para generar un buen artículo con calidad (copy, fotografía, vídeo y modelos-figurantes). Aunque esta fórmula profesionalizada de test tiene ciertas garantías de éxito, también es verdad que hay muchos cons