Passa al contingut principal

Projecte tipografia de la Viquipèdia

Aquest any el gran projecte de la Viquipèdia, l'enciclopèdia lliure, ha complert 10 anys. Son milers de voluntaris a tot el mon que aporten coneixement a través d'aquest portal. Però com és conegut per les persones que accedim a internet per trobar fons d'informació, a la Viquipèdia hi ha de tot, encara que en els darrers anys hi han voluntaris que també vigilen que hi hagin criteris seriosos en les confeccions d'articles d'aquesta enciclopèdia que creix dia a dia sense parar.

Cada vegada més, es més habitual la pràctica que la primera aproximació que es fa a l'internet per a la recerca d'informació, es connecta primer a la Viquipèdia per fer una primera consulta o per tenir una visió global d'un terme, concepte o temàtica.

En el marc de les pràctiques d'avaluació contínua de l'assignatura d'imatge i llenguatge visual del Grau Multimèdia de la UOC, s'ha impulsat un ambiciós projecte de crear nous articles relacionats amb el món de la Tipografia; una temàtica en la qual a penes hi havia informació en català i no gaire més en castellà o anglès.

Com alumne d'aquesta assignatura, vaig tenir l'honor de redactar un article sobre la tipografia alemanya VAG Rounded Std; una extraordinària tipografia arrodonida de gran elegància que la empresa Volkswagen va fer crear com a tipografia corporativa.

Ha estat una experiència interessant per conèixer el món que rodeja a la Viquipèdia i quina és la seva dinàmica i que juntament amb els blocs, són les principals fonts de coneixement que podem trobat a la Xarxa.

L'enllaç d'aquest article és:

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El vídeo-flyer, el vídeo més efectiu a les xarxes socials

Tothom sap que és un flyer... Aquell paperet que algú ens dona i que moltes vegades llencen, o que apareix a les nostres bústies o als parabrises dels nostres cotxes. Probablement sigui l'eina de màrqueting of-line més popular i de menor cost existent. I la que a la vegada pot funcionar molt o no pot funcionar gens per aconseguir els nostres objectius de promocionar un producte o servei. Però en la Era d'Internet, els humans passem molta estona davant d'un mòbil, tablet o ordinador consultant les nostres xarxes socials. És probablement la nostra principal eina d'esbarjo i diversió. I això ja fa molt de temps que les empreses i alguns organismes estan aprofitant per arribar els seus productes, serveis o events. Segons les darreres dades, Facebook i Instagram son les xarxes més utilitzades amb major implantació en la nostra òrbita europea i occidental. I en el cas d'organismes i institucions, especialment les oficials, encara hi ha la dinàmica d'encarreg

“Els Misteris de Can Palós”, un documental produït per El Marge Comunica.

El documental ha estat dirigit per en Xavier Sánchez, CEO de El Marge Comunica i alhora estudiós local de Sant Boi i actual vice president de la Rutlla, centre d’estudis santboians. En “Els misteris de Can Palós” s’explica els enigmes i les diferents troballes arqueològiques d’aquesta petita masia del sege XVIII, així com va ser la seva rehabilitació i l’ús actual que te aquest edifici com a aula de natura.     El relat del documental comença explicant que l’any 2016, uns humils -i alhora misteriosos- maons del segle XVIII de la masia de Can Palós, dipositats en el Museu de Sant Boi de Llobregat , van formar part de la ambiciosa exposició temporal “D'obra. Ceràmica aplicada a l'arquitectura” , exposada i impulsada pel Museu del Disseny de Barcelona . De fet, el documental ha comptat en el seu rodatge amb la col·laboració del Museu del Disseny de Barcelona, així com del Museu de Sant Boi, l’ Arxiu Històric Municipal de Sant Boi i dels Minyons Escoltes i Guies de Catalunya que

10 consejos para utilizar a testadores "influencers" en marketing a cambio de producto

De sobras es conocida la importancia de los llamados “influencers” como herramienta efectiva de marketing. Pero existe otro tipo de “influencers” que son los testadores de producto cuyas pruebas y valoraciones pueden ayudar a decantar la balanza en la compra de un modelo o marca. Los test de producto que se publican en una web, blog o en una red social -a parte de ayudar a influir a un consumidor- facilitan en el ámbito de Internet un contenido que genera los llamados “backlinks” (los enlaces que recibe una página web desde otras páginas web) y que ayudan al posicionamiento orgánico en buscadores como Google. Evidentemente, si el responsable de márketing on-line dispone de un buen presupuesto, puede encontrar webs profesionales especializadas que ofrecen un servicio completo para generar un buen artículo con calidad (copy, fotografía, vídeo y modelos-figurantes). Aunque esta fórmula profesionalizada de test tiene ciertas garantías de éxito, también es verdad que hay muchos cons