Passa al contingut principal

COBOI: un projecte innovador d'emprenedoria social

COBOI és un d'aquells projectes que sempre em fan il·lusió rebre i treballar... Ho reconec, tinc debilitat pels projectes que tenen un caire social o cultural. A més a més, ha estat un projecte on, a part de crear el naming i la imatge corporativa, he treballat la personalització d'un web-bloc, dels seus perfils públics a les xarxes socials al Facebook i al Twitter, així com la realització d'un reportage fotogràfic.

COBOI, o millor dit, coBoi és el procés comunitari i participatiu impulsat per l'ajuntament de Sant Boi de Llobregat que pretén transformar un centre cívic (Casal de Casablanca) en un laboratori cívic per a l’emprenedoria i la innovació social.

El laboratori cívic és un espai col·lectiu que permet combinar talent, formació, mentoring i altres mecanismes d’ajuda encaminada a generar iniciatives d’impacte social. Amb aquest procés s’espera aconseguir un nucli inicial d’emprenedors i emprenedores socials que siguin la base o “cantera” per a la generació de nous projectes.

El naming va partir dels conceptes de col·laboració, emprenedoria social i el fet de que és un projecte de la ciutat de Sant Boi. A nivell gràfic, es volia ressaltar que és un projecte social on les persones son molt importants i que col·laboren entre elles. Fidel al meu estil minimalista i de recerca de la simplicitat com a medi de comunicació més eficaç, vaig optar per la utilització de la tipografia VAG Rounded i la seva manipulació gràfica.



 

Comentaris

  1. Hola Xavier,

    Tinc curiositat per aquest projecte Santboià. Tinc lligams amb la Fundació Marianao, i amb infonomia/cosociety (la xarxa d'innovadors d'en Alfons Cornella), per la qual cosa quan sento a parlar d'innovació, co-, i empreneduria se m'encén la curiositat.

    El meu correu és cmalet@cmalet.com. Pots veure el meu perfil a facebook i linkedin, i el meu blog a http://innovatoolbox.blogspot.com.es/

    Potser podem intercambiar opinions algun dia

    Salutacions,

    Carles Malet

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

El vídeo-flyer, el vídeo més efectiu a les xarxes socials

Tothom sap que és un flyer... Aquell paperet que algú ens dona i que moltes vegades llencen, o que apareix a les nostres bústies o als parabrises dels nostres cotxes. Probablement sigui l'eina de màrqueting of-line més popular i de menor cost existent. I la que a la vegada pot funcionar molt o no pot funcionar gens per aconseguir els nostres objectius de promocionar un producte o servei. Però en la Era d'Internet, els humans passem molta estona davant d'un mòbil, tablet o ordinador consultant les nostres xarxes socials. És probablement la nostra principal eina d'esbarjo i diversió. I això ja fa molt de temps que les empreses i alguns organismes estan aprofitant per arribar els seus productes, serveis o events. Segons les darreres dades, Facebook i Instagram son les xarxes més utilitzades amb major implantació en la nostra òrbita europea i occidental. I en el cas d'organismes i institucions, especialment les oficials, encara hi ha la dinàmica d'encarreg

“Els Misteris de Can Palós”, un documental produït per El Marge Comunica.

El documental ha estat dirigit per en Xavier Sánchez, CEO de El Marge Comunica i alhora estudiós local de Sant Boi i actual vice president de la Rutlla, centre d’estudis santboians. En “Els misteris de Can Palós” s’explica els enigmes i les diferents troballes arqueològiques d’aquesta petita masia del sege XVIII, així com va ser la seva rehabilitació i l’ús actual que te aquest edifici com a aula de natura.     El relat del documental comença explicant que l’any 2016, uns humils -i alhora misteriosos- maons del segle XVIII de la masia de Can Palós, dipositats en el Museu de Sant Boi de Llobregat , van formar part de la ambiciosa exposició temporal “D'obra. Ceràmica aplicada a l'arquitectura” , exposada i impulsada pel Museu del Disseny de Barcelona . De fet, el documental ha comptat en el seu rodatge amb la col·laboració del Museu del Disseny de Barcelona, així com del Museu de Sant Boi, l’ Arxiu Històric Municipal de Sant Boi i dels Minyons Escoltes i Guies de Catalunya que

10 consejos para utilizar a testadores "influencers" en marketing a cambio de producto

De sobras es conocida la importancia de los llamados “influencers” como herramienta efectiva de marketing. Pero existe otro tipo de “influencers” que son los testadores de producto cuyas pruebas y valoraciones pueden ayudar a decantar la balanza en la compra de un modelo o marca. Los test de producto que se publican en una web, blog o en una red social -a parte de ayudar a influir a un consumidor- facilitan en el ámbito de Internet un contenido que genera los llamados “backlinks” (los enlaces que recibe una página web desde otras páginas web) y que ayudan al posicionamiento orgánico en buscadores como Google. Evidentemente, si el responsable de márketing on-line dispone de un buen presupuesto, puede encontrar webs profesionales especializadas que ofrecen un servicio completo para generar un buen artículo con calidad (copy, fotografía, vídeo y modelos-figurantes). Aunque esta fórmula profesionalizada de test tiene ciertas garantías de éxito, también es verdad que hay muchos cons